Купувачите със средни доходи се преориентират към райони като “Витоша”, “Кръстова вада” и “Манастирски ливади-изток”, сочи анализ на BLD

Активизирането на жилищния пазар през последните години и свързаното с него поскъпване на имотите в “горещите” райони в София прекроява картата на активността в този сегмент в столицата. В търсене на по-бюджетни алтернативи купувачите със средни доходи се преориентират към по-достъпни райони. Това показват наблюденията на строително-инвестиционната компания BLD, която е част от холдинга AG Capital.

От дружеството, чиято основна дейност е фокусирана в сегмента на жилищните имоти, отчитат още увеличение в броя на сделките, които се сключват на зелено – преди акт 15.

Очакванията им са търсенето в средния сегмент на пазара – жилища с високо качество на строителство и цена около 1000 евро за кв. метър, да продължи да нараства и в бъдеще.

Прекрояване на картата

“Бюджетите за двустайни и тристайни жилища в горещите до момента точки – “Изгрев”, “Изток”, “Лозенец”, “Борово”, нараснаха значително през последните години, което доведе до търсене на нови атрактивни, но достъпни райони”, посочват от BLD. Като примери за такива от компанията очертават “Витоша”, “Кръстова вада” и “Манастирски ливади-изток”, като сред факторите за привлекателността им са както близостта до Витоша и Южната дъга на столицата, така и сравнително бързият достъп до централните зони на града.

Извън това за купувачите основни показатели при избора на жилище остават имиджът на локацията, транспортните връзки, заобикалящата среда и близостта до социална инфраструктура като училища и детски градини, магазини, банкови клонове, показват данни на агенцията за недвижими имоти “Адрес”, която също е част от групата на AG Capital.

“Кръстова вада” е добър пример за район, който може да се конкурира с т.нар. престижни квартали в София. Цените тук са по-ниски, а удобствата на квартала не отстъпват пред другите предпочитани райони. Вече има изградени метростанция и голям търговски център, а близостта до планината е още едно предимство особено за по-младите купувачи”, коментира изпълнителният директор на BLD Димитър Савов.

Развиващи се квартали

По думите му характерна за по-младите клиенти е склонността им да избират квартали, които тепърва ще се развиват и в които цените на имотите към момента са по-разумни.

“Клиентите се интересуват от ново строителство в два основни типа райони – установени, където бюджетите са по-високи и в момента, и такива, които тепърва развиват потенциала си, защото там може да се направи добра сделка”, обяснява Савов.

Същевременно от дружеството отбелязват, че при кварталите, които все още са в процес на развитие, остават налице някои предизвикателства, които засягат както живеещите в тези райони, така и инвеститорите. Съществен проблем например е развиването на вътрешната инфраструктура, което се оказва трудно за общината, посочват от BLD. За да отговорят на очакванията на купувачите, някои инвеститори избират да включат и самото изграждане и поддържане на околната инфраструктура в инвестиционните си проекти.

Източник: capital.bg

Категории: Новини

Регистрирай сега!